Jak prowadzić bloga i coś z tego mieć?

9 grudnia 2016

Siejesz, siejesz i czekasz na zbiory. Niekoniecznie pieniądze, jednak realne korzyści. Kluczem do całej operacji będzie Twoja blogowa otwartość. W zamian najpierw otrzymasz zainteresowanie. Ale z biegiem czasu coś więcej. Jak prowadzić bloga i coś z tego mieć?

Jak to działa?

Jestem przedsiębiorcą i na żywo na blogu opowiadam o tym, jak uruchamiam swój nowy projekt – inijob.com. Moją podstawową walutą jest OTWARTOŚĆ. Dzielę się doświadczeniami z budowy firmy od zera. Wszyscy Ci, którzy mają marzenie o postawienie własnej firmy mogą zupełnie za darmo sięgać do moich doświadczeń. W zamian oczekuję zainteresowania samym projektem. Co dzieje się zupełnie naturalnie.

OTWARTOŚĆ budzi WZAJEMNOŚĆ i ZAANGAŻOWANIE. Wprawdzie wszystko musi trochę potrwać. Ale zasiane ziarno w końcu przynosi plony. Otwartość budzi zainteresowanie. Z biegiem czasu coraz więcej osób realnie zaczyna się angażować. Buduje się świadomość wokół projektu, pomysłu, firmy.

Będą chcieli się spotkać

Każdy, kto widzi potencjał we współpracy może przeczytać o Tobie na Twoim blogu. Dzięki temu masz szansę wygrać swoje miejsce na rynku. Zainteresowanie przerodzi się w możliwość prezentacji w formie bezpośrednich spotkań.

Szanowny Panie Bartoszu,  do wydarzenia StartUp MashUp 2016 pozostało tylko 7 dni dlatego już dzisiaj chciałabym oficjalnie zaprosić Pana na wydarzenie oraz potwierdzić Pana udział jako prelegenta. Pana prelekcja odbędzie się 8 grudnia 2016 na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w godzinach 12:15 – 13:00.  Temat prelekcji to: Jak w sześć miesięcy postawić swój startup i nie zbankrutować

Blog jest formą reklamy tego co potrafisz, czym się zajmujesz, co oferujesz. Ja jestem przedsiębiorcą i chętnie dzielę się swoją wiedzą. Gdyby nie blog, nie miałbym możliwości zaprezentowania swojej oferty. Ludzie czytają bloga i dzięki temu mogą do mnie dotrzeć. Jak prowadzić bloga i coś z tego mieć? Pisz, czym się zajmujesz, a klienci w końcu do Ciebie trafią.

startupmashup1rs

Wisienka na torcie

Jednak to, z czego jestem najbardziej zadowolony w efekcie działania bloga to zawarcie sojuszu z bardzo popularnym profilem społecznościowym na Facebooku – Mordor na Domaniewskiej. Ponad 120 000 fanów robi wrażenie.

postmordor

Jest to dla mnie sukces dlatego, że fani Mordoru to potencjalni użytkownicy iniJOB. Czy nawiązanie tego typu współpracy bez wcześniej uruchomionego bloga byłoby możliwe? Być może. Ale na pewno dużo trudniejsze. Blog komunikuje moje cele, sposób myślenia i prowadzenia biznesu. Ułatwia nawiązywanie relacji. W efekcie mój właściwy startup zyskuje zainteresowanie jeszcze przed operacyjnym startem.

Jak prowadzić bloga i coś z tego mieć?

Utrzymanie systematyczności w pisaniu treści jest bardzo wymagające. Jednak budowana w tej formule relacja z czytelnikami jest bardzo wartościowa. Powyżej tylko dwa przykłady, jak blog pomaga mi w budowaniu mojego startupu.

Musisz wiedzieć, jaki masz cel. Świadomie do niego dążyć. Blog pomoże w jego realizacji. Najpierw przyjdzie zwykłe zainteresowanie. Ale potem przerodzi się w realną współpracę. Ostatecznie zdobędziesz to, o co walczysz.