Ruszyła rekrutacja do ABSL Startup Challenge

27 marca 2018

Kiedy jest tak, że na horyzoncie pojawia się ktoś, kto chce pomagać startupom to trzeba o tym mówić. I oto wystartował nabór do trzeciej edycji ABSL Startup Challenge. Celem konkursu, organizowanego przez ABSL – Związek Liderów Usług Biznesowych, jest promocja najbardziej innowacyjnych start-upów oraz wsparcie w nawiązywaniu współpracy z potentatami świata biznesu. Partnerem Głównym projektu jest Procter & Gamble.

Wiadomość ode mnie

Startupy potrzebują wsparcia, startupy to trudny kawałek chleba, startupy to wyrzeczenia, ciężka praca i duże ryzyko niepowodzenia. Poniżej znajdziecie zaproszenie do ABSL StartUp Challenge. Już samo wzięcie udziału w konkursie może być cenną lekcją i może pomóc w rozwinięciu skrzydeł. Warto szukać szans wszędzie tam, gdzie się pojawiają.

Wiadomość od organizatorów

– Dostrzegamy ogromny potencjał, jaki drzemie we współpracy młodych innowacyjnych firm oraz korporacji międzynarodowych. Połączenie kapitału finansowego, doświadczenia i wiedzy na temat prowadzenia biznesu oraz dynamiki i elastyczności start-upów stwarza nowe możliwości rozwoju obydwu stronom. – podkreśla Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL – Związku Liderów Usług Biznesowych. – Poszukujemy innowacji softwarowych, które zoptymalizują lub nawet zrewolucjonizują rynek nowoczesnych usług. Do konkursu zapraszamy szczególnie start-upy oferujące rozwiązania w zakresie fintech & blockchain, HR, marketingu i komunikacji oraz robotyzacji. Oczywiście rozpatrzymy też wszystkie inne ciekawe  pomysły, mogące znaleźć zastosowanie w naszym sektorze. – stwierdza Łukasz Czajkowski.

– W Procter & Gamble od lat przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze startupami. W tym roku, już po raz trzeci dołączyliśmy w roli partnera głównego do przedsięwzięcia ABSL Startup Challenge, które jest dla nas naturalną drogą do poszukiwania kolejnych partnerów, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami. P&G poszukuje w tym konkursie startupów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. Tym działaniom przyświeca najważniejszy cel, służenie konsumentom oraz poprawianie jakości ich życia – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej

Dla kogo ABSL StartUp Challenge?

ABSL StartUp Challenge jest skierowany do innowatorów, mogących pochwalić się projektem przynajmniej na etapie prototypu. – Dla początkujących startupowców dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych stanowi duże wyzwanie. Uczestnictwo w ABSL Start-Up Challenge to zatem duże ułatwienie dla świeżo upieczonych przedsiębiorców – stwierdza Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Fundacji Startup Poland, która jest patronem konkursu.

Proces prowadzenia konkursu

ABSL Start-Up Challenge składa się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest zebranie i weryfikacja zgłoszeń. Projekty uznane przez jury za najciekawsze, zostaną zaprezentowane podczas regionalnych wydarzeń organizowanych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie. Zwycięzcy eliminacji zmierzą się w finale, który odbędzie się w trakcie zaplanowanej na czerwiec dorocznej ABSL Conference „Poland. The place to grow”. Na konferencji co roku gości ponad tysiąc uczestników, w tym przedstawiciele kierownictwa międzynarodowych korporacji. Przedstawiciele start-upów wystąpią na scenie głównej, na której wcześniej swoje wystąpienie wygłosi gość specjalny wydarzenia – Simon Sinek, światowej sławy ekspert w zakresie przywództwa.

Co można wygrać?

Nagrodą dla laureatów ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie na Polish Tech Day, odbywający się w ramach London Tech Week 2018. Jest to jedno z największych zagranicznych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, w którym biorą udział przedstawiciele największych światowych firm oraz inwestorzy. ABSL StartUp Challenge stwarza zatem okazję do nawiązania kontaktów biznesowych, mogących zadecydować o przyszłym sukcesie autorów innowacyjnych rozwiązań.

– Chcemy kontynuować współpracę z najlepszymi start-upami, wyłonionymi podczas ABSL StartUp Challenge. Jesienią tego roku ABSL planuje zorganizowanie bootcamp, w trakcie którego odbędą się warsztaty połączone z mentoringiem, a także indywidualne spotkania z przedstawicielami naszych firm członkowskich – podkreśla Łukasz Czajkowski z ABSL.

ABSL startup logo

Jak się zgłosić do konkursu?

Zgłoszenia do udziału w ABSL Start-Up Challenge należy dokonywać na stronie internetowej www.startupchallenge.pl. Zapisy potrwają do 13 kwietnia.

Patron Główny: Procter & Gamble

Patron: ABSL Start-Up Challenge jest Fundacja Startup Poland

Patroni medialni: MamStartup.pl, StartupLife.pl oraz Startup Magazine.

O ABSL

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (Association of Business Services Leaders – ABSL) – to największa w Polsce organizacja zrzeszająca i reprezentująca przedsiębiorstwa z sektora nowoczesnych usług dla biznesu: centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO), centra badawczo-rozwojowe (Research & Development, R&D) oraz firmy wspierające rozwój sektora. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki, w której zatrudnienie znalazło 265 tys. osób,

Misją ABSL jest rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu, a także stała praca – wspólnie z agendami rządowymi, samorządowymi czy uczelniami wyższymi – na rzecz podnoszenia kwalifikacji osób wkraczających na rynek pracy oraz dbanie o wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

Najważniejsze sektory reprezentowane przez firmy zrzeszone w ABSL (wg. struktury zatrudnienia) to usługi komercyjne i profesjonalne, usługi finansowe (bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne), technologie informatyczne (IT) oraz towary i usługi konsumpcyjne.

Członkami ABSL jest niemal 200 firm, które średniorocznie tworzą kilkanaście tysięcy nowych miejsc pracy, wśród nich takie marki  jak Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter&Gamble, Shell, UBS czy Xerox.